Studenci V roku psychologii odwiedzają Inicjatywę

„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.”
– Benjamin Franklin

Już po raz czwarty w Centrum Terapii i Diagnozy Inicjatywa w Puławach miały miejsce zajęcia terenowe studentów V roku psychologii, specjalność kliniczna i neuropsychologii z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Ćwiczenia odbywają się w ramach przedmiotu: Metody diagnozy i terapii zaburzeń rozwojowych prowadzonych przez psychologa i logopedę Magdalenę Bury-Kamińską. Coroczne spotkania studentów z naszymi podopiecznymi mają na celu przedstawienie specyfiki funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz przedszkola integracyjnego.

Każde spotkanie to okazja do zdobycia niezbędnego doświadczenia i poszerzenia kompetencji zawodowych przez studentów. Najpierw nasi goście zapoznają się z głównymi metodami diagnostycznymi i terapeutycznymi wykorzystywanymi w praktyce psychologicznej. Następnie odbywa się spotkanie integracyjne w przedszkolu, gdzie prezentowane są metody dydaktyczne stosowane w pracy nauczyciela przedszkola, tj. plany aktywności, plany dnia, książki do czytania uczestniczącego, kącik pracy własnej. Następnie mają miejsce zabawy integracyjne przygotowane i prowadzone przez studentów, potem nasi goście czynnie uczestniczą w terapii grupowej: Metodzie Knillów i dogoterapii. Kolejnym punktem wizyty jest spotkanie z pedagogiem specjalnym – Pauliną Olszak, która przedstawia założenia i zastosowanie wczesnego wspomagania rozwoju. Potem odbywają zajęcia z prezesem spółdzielni, który opowiada o kwestiach prawno-organizacyjnych poradni psychologiczno-pedagogicznej i przedszkola specjalnego. Wizyta naszych gości kończy się spotkaniem z neurologopedą i terapeutą SI, który prezentuje alternatywne i wspomagające metody komunikacji AAC, opowiada o ich zastosowaniu w pracy psychologa. Studenci mają również okazję zapoznać się z treningiem słuchowym Tomatisa.

Przekładanie wiedzy teoretycznej zdobywanej na studiach wyższych na umiejętności praktyczne w pracy z dziećmi to cenne doświadczenie, które przyszli absolwenci psychologii będą mogli wykorzystać już wkrótce we własnej pracy zawodowej. Mamy nadzieję, że z kolejną grupą widzimy się już za rok.

DSC_2194

Studenci V roku specjalność kliniczna i neuropsychologii biorą udział w zajęciach terenowych w przedszkolu integracyjnym w ramach przedmiotu: Metody diagnozy i terapii zaburzeń rozwojowych cz. II. Na zdjęciu widać Metodę M. i Ch. Knillów.

DSC_2213

Studenci razem z dziećmi i nauczycielami przedszkola wykonują zabawę integracyjną polegającą na śpiewaniu piosenki z wykorzystaniem komunikacji alternatywnej – Programu Makaton.

DSC_2224

DSC_2226

Zajęcia dogoterapii prowadzone przez certyfikowanego kynoterapeutę – Agnieszkę Gerung

DSC_2255

Wykład poprowadzony przez prezesa Centrum Terapii i Diagnozy Inicjatywa – Pawła Romańskiego na temat tego, w jaki sposób założyćprywatną działalność diagnostyczno-terapeutycznąoraz jak odnaleźć pasję we własnej pracy.

DSC_2262

Zajęcia prezentujące zastosowanie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji (AAC) w pracy psychologa oraz przedstawienie treningu słuchowego Tomatisa przeprowadziła neurologopeda oraz terapeuta integracji sensorycznej – Anna Gajda

Comments are closed.
Open 7 days INFO
Our Young Pre classroom is for ages. This age group is working
BELL SCHEDULE
Here is always singing new songs and expressing new ideas he learned at school.
Inicjatywa - poradnia logopedyczna, fizjoterapia, terapia si, przedszkole specjalne
2017-03-13T11:54:16+01:00
Positive Impact Here is always singing new songs and expressing new ideas he learned at school. Inicjatywa - poradnia logopedyczna, fizjoterapia, terapia si, przedszkole specjalne 2017-03-13T11:54:16+01:00 Here is always singing new songs and expressing new ideas he learned at school. https://inicjatywa.pulawy.pl/testimonials/positive-impact/
0
Inicjatywa - poradnia logopedyczna, fizjoterapia, terapia si, przedszkole specjalne