Terapia pedagogiczna stanowi oddziaływanie przy pomocy środków wychowawczych i dydaktycznych na przyczyny i wszelkie przejawy trudności, jakie mogą pojawić się u dzieci w procesie uczenia się.

Terapia ta zmierza do stworzenia najbardziej optymalnych warunków dla wszechstronnego rozwoju psychicznego, umysłowego i społecznego dla tej grupy dzieci. W praktyce oznacza to intensywne stymulowanie i usprawnianie funkcji psychomotorycznych, bieżące wyrównywanie pojawiających się braków lub nieprawidłowości w wiadomościach i umiejętnościach dziecka, a także eliminowanie niepowodzeń szkolnych wraz z ich emocjonalnymi i społecznymi konsekwencjami.
Aby terapia pedagogiczna była skuteczna, uwzględniamy specyfikę pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, ich uwarunkowania rozwojowe, możliwości poznawcze oraz potrzeby.
Zasady, którymi kierujemy się podczas terapii:
- Zasada indywidualizacji środków i metod oddziaływania korekcyjnego.
- Zasada powolnego stopniowania trudności w nauce czytania i pisania, uwzględniającego złożoność tych czynności i możliwości percepcyjne dziecka.
- Zasada korekcji zaburzeń: ćwiczenie przede wszystkim funkcji najgłębiej zaburzonych i najsłabiej opanowanych umiejętności.
- Zasada kompensacji zaburzeń: łączenie ćwiczeń funkcji zaburzonych z ćwiczeniami funkcji niezaburzonych w celu tworzenia właściwych mechanizmów kompensacyjnych.
- Zasada systematyczności.
- Zasada ciągłości oddziaływania psychoterapeutycznego.
Naszych terapeutów cechuje empatia, życzliwość, wyrozumiałość oraz pełna akceptacja małych pacjentów i ich najbliższych, a atmosfera prowadzonych przez nich zajęć stwarza poczucie bezpieczeństwa i tolerancji.
Przykładowe usługi proponowane przez pedagogów specjalnych pracujących w naszym Centrum:
- ocena gotowości szkolnej
- diagnoza gotowości szkolnej
- diagnoza i terapia dysleksji
- indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna
- działalność interwencyjna
Oferta dla poszczególnych grup:
Dla dzieci:
- warsztaty o różnej tematyce prowadzone w oparciu o autorskie scenariusze (zajęcia integracyjne, zajęcia rozwijające kreatywność itp.)
- pogadanki dla uczniów (np. edukacja przeciw przemocy, uzależnienia)
Dla rodziców:
- indywidualne porady
- grupy wsparcia dla rodziców
- prelekcje
Dla nauczycieli przedszkoli i szkół:
- zajęcia warsztatowe
- indywidualne konsultacje
- szkolenia
- pomoc w zakresie przystosowania środowiska szkolnego dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi