Strategie poznawczo–behawioralne w pracy nad trudnymi zachowaniami
Zapraszamy na szkolenie którego celem jest zapoznanie uczestników z zasadami analizowania zachowania dziecka, systemami motywacji, oraz technikami pomocnymi w przekierowywaniu/ przerywaniu trudnych zachowań. Szkolenie odbędzie się 7 maja o godzinie 10.00 w Centrum Terapii i Diagnozy INICJATYWA
Program szkolenia
• Trudne zachowania a norma rozwojowa.
• Funkcja zachowania – ukryte korzyści, jakie dziecko czerpie z nieadekwatnego zachowania i ich znaczenie w wyborze strategii postępowania.
• Od czego zacząć? – cele szczegółowe w pracy nad trudnym zachowaniem.
• Zasada, przywilej, nagroda i konsekwencja. Strukturalizacja oczekiwań.
• Co dać dziecku w zamian – pustka po trudnym zachowaniu.
• Przykłady systemów motywacji do wykorzystania w grupie przedszkolnej.
• Przewidywalność i wizualizacja – przegląd pomocy terapeutycznych niezbędnych w pracy nad porządkowaniem otoczenia.
• Konsekwencje zachowania – techniki pomocne w przerywaniu zachowań.
• Czego nie robić, gdy dziecko jest zdenerwowane – bodźcowanie i uwaga.
• Kontrakt z rodzicami, generalizowanie umiejętności na terenie domu.
Prowadzenie:
Agnieszka Łucjanek – Psycholog, pracownik Poradni dla Dzieci z Autyzmem Instytutu Psychiatrii i Neurologii, oraz Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Warszawie. Od kilkunastu lat prowadzi terapię indywidualną i grupową osób z objawami ze spektrum autyzmu. Szkoli rodziców i specjalistów w zakresie diagnostyki, terapii i pracy nad trudnymi zachowaniami u dzieci z rozpoznaniem Całościowych Zaburzeń Rozwoju
Cena:
Koszt udziału w szkoleniu – 120zł/osobę