Strategie poznawczo–behawioralne w pracy nad trudnymi zachowaniami

Zapraszamy na szkolenie którego celem jest zapoznanie uczestników z zasadami analizowania zachowania dziecka, systemami motywacji, oraz technikami pomocnymi w przekierowywaniu/ przerywaniu trudnych zachowań. Szkolenie odbędzie się 7 maja o godzinie 10.00 w Centrum Terapii i Diagnozy INICJATYWA

plakat-small

 

Szczegóły szkolenia…

 

Program szkolenia

• Trudne zachowania a norma rozwojowa.

• Funkcja zachowania – ukryte korzyści, jakie dziecko czerpie z  nieadekwatnego zachowania i ich znaczenie w wyborze strategii  postępowania.

• Od czego zacząć? – cele szczegółowe w pracy nad trudnym zachowaniem.

• Zasada, przywilej, nagroda i konsekwencja. Strukturalizacja oczekiwań.

• Co dać dziecku w zamian – pustka po trudnym zachowaniu.

• Przykłady systemów motywacji do wykorzystania w grupie przedszkolnej.

• Przewidywalność i wizualizacja – przegląd pomocy terapeutycznych niezbędnych w pracy nad porządkowaniem otoczenia.

• Konsekwencje zachowania – techniki pomocne w przerywaniu zachowań.

• Czego nie robić, gdy dziecko jest zdenerwowane – bodźcowanie i uwaga.

• Kontrakt z rodzicami, generalizowanie umiejętności na terenie domu.

 

Prowadzenie:

Agnieszka Łucjanek – Psycholog, pracownik Poradni dla Dzieci z Autyzmem Instytutu Psychiatrii i Neurologii, oraz Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Warszawie. Od kilkunastu lat prowadzi terapię indywidualną i grupową osób z objawami ze spektrum autyzmu. Szkoli rodziców i specjalistów w zakresie diagnostyki, terapii i pracy nad trudnymi zachowaniami u dzieci z rozpoznaniem Całościowych Zaburzeń Rozwoju

Cena:

Koszt udziału w szkoleniu  – 120zł/osobę

Comments are closed.