Rodzice mówią o AAC

„Nie możemy zmusić, zdyscyplinować dzieci do komunikowania się,

możemy i musimy tworzyć sytuacje, w których dziecko jest chętne

do mówienia, a porozumiewanie się przynosi mu satysfakcję”

G. Brearly

 

Październik jest miesiącem, w którym całe środowisko zajmujące się terapią osób z zaburzeniami rozwojowymi stara się przybliżyć  tematykę wspomagających metod komunikacji. Wszystko po to, aby szerzyć świadomość o konieczności jak najwcześniejszego umożliwienia dziecku wyrażania własnych potrzeb, zadawania pytań, komentowania. Brak rozwijania umiejętności komunikacyjnych hamuje nie tylko rozwój językowy, ale również poznawczy i społeczny. Bardzo nas cieszy, gdy po wprowadzeniu wspomagających metod ułatwiających porozumiewanie się zmniejszaj się poziom frustracji, występowanie trudnych zachowań, a także obserwuje się znaczny postęp rozwój języka mówionego i poprawę rozumienia. Rodzice dzieci, które korzystają z narzędzi ułatwiających komunikację, bądź wspomagające metody były przejściowym etapem terapii podzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat AAC.

aac

Po wprowadzeniu książki komunikacyjnej u naszego syna nastąpiła znaczna poprawa w komunikowaniu się, gdyż wcześniej wszystko wymuszał płaczem i krzykiem. Było bardzo dużo frustracji  spowodowanego brakiem możliwości porozumienia się. My nie wiedzieliśmy co Jaś chce, a on się irytował, że my go nie rozumiemy. Po wprowadzeniu książki i opanowaniu obrazków przez Jasia nastąpiło wyciszenie, polepszyło się nawet rozumienie. Obecnie jeśli Jaś coś chce to pytamy go, ale co chcesz Jasiu pokaż” i wtedy podaje obrazek. Jeśli ma ochotę na np. jabłko czy puzzle bądź bajki przynosi sam obrazek. Dla nas rodziców jest bardzo pomocna rzecz, gdyż nie musimy zgadywać co Jaś w danej chwili potrzebuje.

aac2

Po wprowadzeniu wspomagających metod komunikacji relacje znacznie się poprawiły: lepsze rozumienie potrzeb dziecka, mniej sytuacji stresujących, okazywanie i mówienie o uczuciach.

 

Dzięki książce komunikacyjnej nasz syn zaczął wypowiadać więcej słów. Przede wszystkim przestał się denerwować, ponieważ mogliśmy go zrozumieć. Dzięki książce mógł sam decydować w jakie miejsce chce pojechać. Potrafi pokazać co go boli za pomocą obrazków, dzięki czemu łatwiej można było mu pomóc i ukoić ból.”

 

Anna Gajda

Comments are closed.
Open 7 days INFO
Our Young Pre classroom is for ages. This age group is working
BELL SCHEDULE
Here is always singing new songs and expressing new ideas he learned at school.
Inicjatywa - poradnia logopedyczna, fizjoterapia, terapia si, przedszkole specjalne
2017-03-13T11:54:16+01:00
Positive Impact Here is always singing new songs and expressing new ideas he learned at school. Inicjatywa - poradnia logopedyczna, fizjoterapia, terapia si, przedszkole specjalne 2017-03-13T11:54:16+01:00 Here is always singing new songs and expressing new ideas he learned at school. https://inicjatywa.pulawy.pl/testimonials/positive-impact/
0
Inicjatywa - poradnia logopedyczna, fizjoterapia, terapia si, przedszkole specjalne